Tuesday, July 3, 2012

BOOK || The Hunger Games

En ik heb weer een boek uit. Ja ja, het ging snel deze keer, ik heb er welgeteld 3 dagen over gedaan. Wat voor mij erg snel is, want ik ben een heeeeele langzame lezer! Het boek dat ik heb gelezen heet 'The Hunger Games', of in het nederlands 'De Hongerspelen' maar ik lees altijd liever in het Engels. Dit boek is echt geweldig. De meeste van jullie kennen het waarschijnlijk al aangezien er afgelopen jaar een film over is gemaakt, die erg populair is geworden. Maar voor degenen die het verhaal niet kennen.. Het gaat over een 16-jarig meisje genaamd Katniss die gedwongen wordt met een andere jongen van District 12 mee te doen aan de jaarlijkse hongerspelen. Van elk district worden 2 spelers gekozen, een jongen en een meisje. Deze 24 spelers moeten strijden tot hun dood, en de laatste overlevende wint.

'Winning will make you famous
Losing means certain death'



Het boek houdt je echt in haar greep omdat je weet dat op de volgende pagina weer een speler kan sterven. Er zijn nog twee boeken van de Hongerspelen en ik kan niet wachten om ook deze te lezen!

De trailer van de film:



No comments:

Post a Comment