Saturday, June 23, 2012

BOOK || Memoirs of a Geisha

Lezen is iets wat ik graag doe, maar waar ik nooit de tijd of de rust voor vind. Ook lees ik erg langzaam, echt heel langzaam.. waardoor ik er nog minder de tijd voor vind! Ik heb zo veel boeken in mijn kast staan die ik nog nooit heb gelezen dat ik vond dat ik daar maar eens verandering in moest brengen. Memoirs of a Geisha (Dagboek van een Geisha) stond al lang op mijn verlanglijstje. Het gaat over een meisje die op haar negende wordt verkocht aan een okiya (een huis voor Geisha's) en opgroeit tot een succesvolle Geisha. Het verhaal vertelt haar hele leven tot in de details met historische beschrijvingen en sterke emoties. Het is echt een prachtig verhaal, al zal het niet iedereens favoriete schrijfstijl zijn. Veel mensen kennen het van de verfilming van het boek, die echt een aanrader is. Die moet je echt zien!

'Remember, Chiyo, geisha are not courtesans. And we are not wives. We sell our skills, not our bodies. We create another secret world, a place only of beauty. The very word "geisha" means artist and to be a geisha is to be judged as a moving work of art. '



Dit is een trailer van de film:                                              En een absoluut prachtige scene:

                


No comments:

Post a Comment